tiistai 16. helmikuuta 2010

Ihania ideoita...

Olen nyt hamstrannut ideoita uusiin projekteihin ihan urakalla! Vaikka keskeneräisiä on kaapit pullollaan ;) Onko muilla näin?

Tänään käväisin kaupungilla pikaisesti etsimässä yhtä lankaa, löytämättä sitä! Käväisin myös Akateemisessa kirjakaupassa ja ostin kirjan josta olen jo pitkään haaveillut ;) Kaikkihan tämän jo varmaankin tuntee, ja nyt odottelen että se lasten versiokin suomennettaisiin, tai sitten täytyy tyytyä japaninkieliseen versioon...

Ihana kirja! Tunikat ja mekot on kauniin yksinkertaisesti esitelty ja ohjeetkin ovat oikein mukavat! Tästä löytyi heti muutama malli jota aion itselleni kokeilla ;)

Ostin samalla reissulla uuden Novitan. Aikaisemmin olen jo lehden selannut ja siinä oli muutamia kivoja ideoita, joten pakkohan se oli ostaa...

...nämä miellyttivät eniten...

Varsinkin tuo tytön neule, sukat ja pipo yhdistelmä on ihan täydellinen väreineen ja kaikkeineen! Tuo oranssi neule taas olis ihan minun näköinen mutta väri joku muu....

Suuri Käsityö tipahti postilaatikosta myös hiljattain ja siinäkin oli muutamia kivoja ideoita!

Tuollaisen kaulurinhan olen jo itselleni tehnyt mutta nuo lasten neuleet ovat kans kivoja! Hieman kiinnostais tehdä kesäksi joku puuvillainen tunika esim. Mandarin Petit lankasta, jossa on aivan hurmaavia sävyjä! Onko jollain hyvä ohje siihen valmiina??? Tai joku muukin ohje kyseisellä langalla käy... Tuo trikoo tunika on ihan kiva, mutta ehdottomasti jättäisin nuo röyhelöt pois, melko varmasti menee toteutuslistalle ;)

Kirpparilta taas löysin vanhoja käsityölehtiä 6 vuoden takaa...

Hinta oli ihan 1 euro kappaleelta ja ihan perusohjeita, mukavia sellaisia löytyi. En ole koskaan ommellut MODA:n kaavoilla, onko jollain kokemusta??

Varsinkin nämä lasten neuleen saivat minut huokailemaan! Mä olen niin heikkona noihin kaarrokeneuleisiin, ja tuossa on vielä ihanaiset väritkin. Ja tuo puuvillaneule on niin kesäinen...hihaton mekko versio voisi olla aikas karkki!

Itselleni aion kokeilla tätä paitaa....mutta ei noin hempeästä kankaasta ja katsotaan minä kesänä se sitten valmistuu ;)

Mistä te saatte ideoita? Jos joku hyvä ideapaikka on tiedossa niin pistetääs tieto kiertoon!

* * * * * * *

Olen mä muutakin tehnyt kuin selaillut lehtiä ;) Oma "kisapaita" valmistuu vähitellen ja on varmasti valmis viikon sisällä, jos yhtä ahkerasti jaksan katsella olympialaisia. Takakappale valmistui kahdessa illassa, joten tänään etukappaleen kimppuun.... Työkavereille olen ommellut sellaisia pieniä tilaustöitä ja niitä esittelen loppuviikosta! Ja mikä parasta, kankaat jenkkilästä ovat lähteneet matkaan!

IDEARIKASTA loppuviikkoa!

11 kommenttia:

Hanna kirjoitti...

osta ihan huoletta se jaappanialainen versio!
minulla on useampi kaavakirja ja ymmärtää todella hyvin ja kaavoitus on selkeeä! :)

Peikonpojassa esim on aika hyvä valikoima ja sieltä sais nyt mimo alea. :D

-TIINA- kirjoitti...

Kiitti Hanna! Kävinkin samantien tilaamassa sen lasten viime vuotisen kesäkuvaston...Tahtoo ne kaikki ;)

PaaPii kirjoitti...

Ihania ideoita näyttää olevan :) Mun tekis mieli myös tuota kirjaa!

NorppaStiina kirjoitti...

Mulla on myös edelliset tekemättä ja uusia suunnittelen jo pää sauhuten. Olen himoinnut tuota samaa kirjaa. Kerro sitten kokemuksia kirjasta!
Uusimmassa Suuress käsityö lehdessä oli mun mielestä otettu mallia Ottobresta mallien ja nimien suhteen.
Jään mielenkiinnolla odottamaan mitä keksit taikoa näiden avulla. ;)

AnniKa kirjoitti...

Oon pihalla, kun lumiukko! Mikä kirja? Onko tuossa äskösessä kirjassa kaavoja? Kuvia? Ja lapsilleko joku Japaninkielinen kirja..

Mandarin Petit lanka on kyllä ihanaa! Oon käyttänyt sitä aika paljon. En ole neulonut sillä käsin yhtään työtä, vaan teen koneella. Kun on kone, niin ei millään viitti käsin tehdä mitään isompaa..

-TIINA- kirjoitti...

AnniKa: tuo on tuollainen japanilainen tunika/mekkokirja. Siinä on kaavat ja ompeluohjeet kaikkiin esiteltäviin malleihin. Kirjoja on myös lapsille muttei suomennettuna ;) Otin riskin ja tilasin japaninkielisen ;) Onneksi on tois hyvät kuvitetut ohjeet...Käypä Akateemisessa selailemassa!

Moi! kirjoitti...

tein just tuosta kirjasta tunikan. Olen oikeen tyytyväinen!

Pioni kirjoitti...

Moda-lehden kaavoista tein joskus takin itselleni, jota en sitten koskaan kuitenkaan pitäny. Takissa ei mitään vikaa, mutta sen muistan (vai muistanko väärin?) että kaava-arkki itsessään olisi ollut varsin hankala selkoinen. Saattaa siis tosin mun tapauksessa olla sekin mahdollista, että kysessä oli vain harjoituksen puute!

Annika kirjoitti...

Tuota mekkokirjaa tekisi itsekin mieli. Mielenkiinnolla odotan mitä kivaa siitä ompelet :)

Elina kirjoitti...

Ihastuttavan näköinen kirja, oppisinkohan minäkin ompelemaan vaatteita...

Elli kirjoitti...

Aivan ihania kirjoja :))
Ideoita pursuaa toisten blogeista ja linkkilistoilta kun klikkailee eteenpäin niin pääsee aina uusille ihanille sivuille.
Oman kangaskaapin penkominen on myöskin joskus erittäin mukavaa ja uusia ideoita putkahtelee päähän kun kummastelee millaisia kankaita sitä on tullutkaan hamstrattua :)